/ عضویت
مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت رفتار سازمانی (Organizational Behavior) یا OB، مطالعه علمی و کاربرد عملی دانش در مورد نحوه عمل و رفتار افراد و گروه‌های افراد در سازمانی که در آن کار می‌کنند، است. این حوزه از مطالعه رفتار انسان را در یک محیط کار بررسی می‌کند. همچنین تأثیر آن را بر ساختار شغلی، عملکرد، ارتباطات، انگیزه، رهبری و سایر جنبه‌های سازمانی بررسی می‌کند.

مدیریت رفتار سازمانی به مدیران و سایر رهبران سازمانی کمک می‌کند تا رفتار کارکنان خود را در جهت اهداف سازمانی هدایت کنند. این امر می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری، رضایت شغلی و عملکرد کلی سازمان شود.

موضوعات اصلی مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت رفتار سازمانی شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات است، از جمله:

  • رفتار فردی: این موضوع شامل عواملی مانند شخصیت، نگرش، یادگیری، انگیزه و سلامت روان می‌شود.
  • رفتار گروهی: این موضوع شامل عواملی مانند ساختار گروه، رهبری گروه، ارتباطات گروهی و حل تعارض می‌شود.
  • رفتار سازمانی: این موضوع شامل عواملی مانند فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی و فرآیندهای سازمانی می‌شود.

دوره های مرتبط

?
Unread Messages
Online Users
Offline Users
پشتیبانی تجارت برتر آنلاین ×

Hi, lets start chatting...

برای شروع گفتگو لطفا فرم زیر را تکمیل کنید
ثبت